סובלים מגרד, יובש ופריחה ברגליים? ד"ר מאיר באבאיב, מומחה לרפואת עור ודרמטולוגיה, מציע את הטיפולים המתקדמים והיעילים ביותר לאקזמה ברגליים. צרו קשר! 👆

אקזמה ברגליים

טיפול אפקטיבי באקזמה ברגליים

סובלים מגירוד, אדמומיות ויובש ברגליים? זה כנראה אקזמה ברגליים. כשמחפשים פתרון לבעיה מטרידה זו, כדאי לפנות למומחה. ד"ר מאיר באבאיב, עם ניסיון של 15 שנים בתחום הדרמטולוגיה, מציע מגוון טיפולים מתקדמים ויעילים. עם כ-20 דיפלומות והשתלמויות רבות בארץ ובעולם, ד"ר מאיר מוביל את התחום ומתעדכן כל הזמן בטיפולים החדשניים ביותר. הקליניקה הפרטית שלו ממוקמת במתחם עזריאלי לעסקים בחולון, ומספקת שירות ללקוחות VIP עם דיסקרטיות מוחלטת. המטופלים שלנו מרוצים וממליצים בחום על הטיפולים שלנו.

אקזמה ברגליים – מה זה?

אקזמה ברגליים היא מחלה כרונית של העור המאופיינת על ידי גירוד, אדמומיות ויובש. המצב יכול להופיע בכל גיל, אך הוא נפוץ במיוחד בילדים ובמבוגרים עם עור רגיש. מדובר במחלה כרונית שמתאפיינת בתקופות של החמרה והקלה.

סימפטומים ואבחון

הסימפטומים של אקזמה ברגליים כוללים:

• גירוד עז במיוחד בלילה
  • אדמומיות ונפיחות באזורים הנגועים
  • עור יבש ומגורה
  • שלפוחיות וקרעים בעור במקרים חמורים

האבחון מתבצע על ידי רופא עור מומחה באמצעות בדיקה פיזית ושאלות על ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

סוגי אקזמה ברגליים

• אקזמה דיסהידרוטית (Dyshidrotic eczema): מתאפיינת בשלפוחיות קטנות ומגרדות המופיעות בעיקר על כפות הרגליים.
  • אקזמה וריקוזית (Varicose eczema): קשורה לבעיות ורידים ברגליים ומופיעה בעיקר סביב הקרסוליים עם עור אדמומי ונפוח.
  • אקזמה כרונית (Chronic eczema): מצב מתמשך עם עור יבש ומגורה לאורך זמן.

טיפולים חדשניים לאקזמה ברגליים

הטיפולים לאקזמה ברגליים מתמקדים בהפחתת הגירוד, הלחות והדלקת. ד"ר מאיר באבאיב מציע את הטיפולים הבאים:

• טיפולים מקומיים: קרמים ומשחות עם סטרואידים או חומרים אנטי-דלקתיים אחרים.
  • טיפולים סיסטמיים: תרופות אנטי-היסטמיניות, אנטיביוטיקה ואימונומודולטורים.
  • פוטותרפיה: טיפול באור UV להפחתת דלקת ושיפור מצב העור.
  • טיפולים טבעיים: שימוש בשמנים אתריים וחומרים טבעיים להפחתת גירוי ושיפור מצב העור.

החלמה והמלצות להאצת החלמה

לאחר הטיפולים, מומלץ לשמור על לחות העור באמצעות קרמים ושמנים מתאימים. בנוסף, חשוב להימנע מחשיפה לחומרים מגרים ולשמור על עור נקי ויבש. במקרים של דלקות חמורות, ניתן להשתמש בקומפרסים קרים להפחתת הנפיחות.

טכנולוגיות מתקדמות בטיפול באקזמה ברגליים

בקליניקה של ד"ר מאיר משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות כגון:

• לייזר פחמן דו-חמצני (CO2 Laser) לטיפול בעור פגוע
  • פוטותרפיה UVB להפחתת דלקות ושיפור מצב העור
  • טיפולי PRP (פלזמה מועשרת בטסיות) לשיפור ריפוי העור והפחתת גירוי

10 דברים שחשוב לדעת על אקזמה ברגליים

1. אקזמה ברגליים היא מחלה כרונית שאין לה תרופה, אך ניתן לנהל אותה.
  2. הגירוד הוא הסימפטום העיקרי ומחמיר בלילה.
  3. העור יבש ורגיש במיוחד ויש לטפל בו בהתאם.
  4. פוטותרפיה יכולה לסייע במקרים חמורים.
  5. טיפולים טבעיים יכולים להקל על התסמינים.
  6. לחץ נפשי יכול להחמיר את המצב.
  7. הטיפולים החדשניים כוללים טכנולוגיות מתקדמות.
  8. ד"ר מאיר מציע טיפולים מותאמים אישית לכל מטופל.
  9. הקפדה על לחות העור חשובה מאוד לטיפול.
  10. המטופלים שלנו מרוצים ומשתפים בחוויותיהם החיוביות.

איך נוכל לעזור לך?

אם אתה סובל מאקזמה ברגליים ומחפש טיפול מקצועי וחדשני, ד"ר מאיר באבאיב הוא הכתובת הנכונה. אנו מזמינים אותך לתאם תור לייעוץ ולקבל את הטיפול המתאים ביותר עבורך. צרו קשר עכשיו כדי להתחיל בתהליך ההחלמה והשיפור.

המלצות של לקוחות

המלצות של לקוחות מרוצים ניתן למצוא בתחתית האתר. לחצו כאן כדי לקרוא את הביקורות.

המדריך המלא לטיפול אפקטיבי עם ד"ר מאיר באבאיב, מומחה לאבחון וטיפול באקזמה ברגליים

סובלים מעור יבש, מגורה ומגרד ברגליים? מתמודדים עם נפיחות, אדמומיות או תחושת עקצוץ מתמדת? ייתכן מאוד שמדובר באקזמה ברגליים.

ד"ר מאיר באבאיב, רופא עור מומחה עם ניסיון קליני של מעל 15 שנה בתחום הדרמטולוגיה, מתמחה בטיפול בסוגים שונים של אקזמה, לרבות אקזמה ברגליים. בקליניקה הפרטית והמתקדמת שלו במתחם עזריאלי בחולון, ד"ר באבאיב מציע פתרונות טיפוליים חדשניים ולא פולשניים ללקוחות VIP, תוך הקפדה על דיסקרטיות ויחס אישי.

כבעל למעלה מ-20 תעודות הסמכה והשתלמויות מקצועיות מהארץ ומחו"ל, ד"ר באבאיב מוביל את החזית בטיפולים העדכניים ביותר במחלות עור אטופיות. הוא משמש כמרצה מבוקש בכנסים עולמיים, ונחשב לסמכות בתחומו עם אחוזי שביעות רצון גבוהים במיוחד בקרב מטופליו.

אם גם אתם מתמודדים עם הסימפטומים המציקים של אקזמה ברגליים, תוכלו למצוא אצל ד"ר באבאיב מענה מתקדם ומותאם אישית, עם סיכויי הצלחה מצוינים ושיפור ניכר באיכות החיים. קראו עוד לעומק על המחלה והטיפול בה.

מהי אקזמה ברגליים ומה הגורמים לה?

אקזמה ברגליים, הידועה גם כדרמטיטיס אטופית או אסטמה של העור, היא מחלה דלקתית כרונית המתבטאת ב:

• יובש ויצירת קשקשים ולעתים סדקים בעור כפות הרגליים, בין האצבעות וסביב הקרסוליים
  • גרד עז ובלתי פוסק, מחמיר לרוב במגע עם מים, זיעה או גירויים אחרים
  • הופעת פריחה, נפיחות ושלפוחיות נוזליות דמויות בועות
  • התעבות והתקשות העור באזורים הנגועים
  • חוסר נוחות, צריבה וכאבים בהליכה ובנעילת נעליים

אקזמה ברגליים פוגעת בכ-3% עד 5% מהמבוגרים (ואף יותר בקרב ילדים), לרוב על רקע אטופי או משפחתי של נטייה לרגישויות עור ואלרגיות. גורמים עיקריים להופעת אקזמה בכפות הרגליים כוללים:

1. חוסר בחלבון מחסום חיוני בעור הרגליים הנקרא פילגרין
  2. רגישות יתר לחומרים מגרים כמו סבונים, דטרגנטים, בשמים
  3. זיעה מוגברת ולחות כלואה במנעל סגור
  4. חשיפה לאלרגנים או פתוגנים כמו לטקס, ניקל או פטריות
  5. שינויים במזג האוויר כמו קור קיצוני ויובש
  6. מתח נפשי ולחץ כגורמים מחמירים

למרות שאין מרפא מוחלט לאקזמה ברגליים, קיימים כיום טיפולים שונים ואמצעי מניעה היכולים לסייע בהקלה על הסימפטומים ובשיפור ניכר במצב העור לאורך זמן.

הגישה של ד"ר באבאיב

במרפאה המתקדמת של ד"ר באבאיב קיים מגוון רחב של שיטות טיפול מובילות באקזמה ברגליים, המותאמות באופן אישי למטופל על בסיס הערכת חומרת המחלה:

• סטרואידים וקרמים במרשם רופא – משחות קורטיקוסטרואידיות כמו הידרוקורטיזון או מעכבי calcineurin (אלידל, פרוטופיק) להפחתת הדלקת, הגרד והרגישות. חשוב ליישם לפי הנחיות מדויקות כדי למנוע תופעות לוואי מקומיות.
  • טיפול באור – הקרנות מבוקרות של UVB או PUVA בקליניקה לדיכוי תגובת יתר של מערכת החיסון ולצמצום הדלקת. מתאים במיוחד למקרים נרחבים ועמידים יותר של אקזמה ברגליים. הטיפול מומלץ כתוספת לטיפול מקומי.
  • טיפולי חמצן – טיפול בתא לחץ מועשר בחמצן (חמצן היפרברי) המחזק את יכולת ההגנה והחלמה של עור כפות הרגליים. יעיל בחולים עם אקזמה עמידה ונטייה לזיהומים חוזרים. יתרונות: מזרז ריפוי ומונע הישנות ההתקפים.
  • תרופות במרשם רופא – תכשירים כמו אנטיהיסטמינים פומיים להקלה על הגירוד וחומצה פוספורית המווסתת יצור זיעה מוגזם. במקרים קשים של אקזמה ברגליים יינתנו אף אנטיביוטיקה כנגד זיהום משני.
  • הנחיה קלינית ואורח חיים – התאמת הנעלה, הימנעות ממגע עם מגרים ואלרגנים, שימוש במוצרים מתאימים לרחצה וטיפוח, אורח חיים בריא ואימוני הרגעה. תורם משמעותית למניעת התקפים ולשליטה לטווח הארוך באקזמת הרגליים.

ד"ר באבאיב ייערוך לכם בדיקה קלינית יסודית, יזהה את הגורמים התורמים ויפתח עבורכם תוכנית טיפול אישית שתשלב בין השיטות השונות בהתאם למצבכם הייחודי. המטרה תהיה להביא לשליטה מיטבית בתסמינים ולהחזיר לכם רגליים בריאות ומרגיעות לאורך זמן.

עובדות מעניינות על אקזמה ברגליים

1. אקזמה ברגליים היא המיקום הנפוץ ביותר לדרמטיטיס אטופית במבוגרים.
  2. אנשים עם אקזמה בכפות הרגליים נוטים לפתח אקזמה גם בכפות הידיים.
  3. בממוצע, כל התלקחות של אקזמה ברגליים נמשכת כ-3 עד 8 שבועות.
  4. "נעל אקזמה" היא זיהום פטרייתי מתמשך המחקה או מחמיר אקזמה כרונית בכפות הרגליים.
  5. לבישת גרביים מבד טבעי ונעליים עם בטנה מנדפת מסייעת במניעת הזעת יתר.
  6. טיפול באור UVA נמצא יעיל במיוחד באקזמה של כף הרגל הקדמית.
  7. ל-60% מהסובלים מאקזמה ברגליים יש גם נטייה אטופית לאסתמה או אלרגיה.
  8. טיפול מונע בקרם הגנה לפני חשיפה למגרים הוא המפתח למניעת התלקחויות.
  9. בדיקת רגישות לעור (Patch testing) יכולה לאתר את האלרגנים המחמירים את אקזמת הרגליים.
  10. ריכוך והסרת קשקשים יבשים לפני מריחת תכשירי קורטיזון מקומיים מגביר את יעילות הטיפול.

כיצד תתחילו במסע לריפוי אקזמה ברגליים עם ד"ר באבאיב?

כאשר יובש, גרד וחוסר נוחות ברגליים מגבילים את תפקודכם ופוגעים באיכות חייכם, כדאי לפנות לרופא עור מומחה דוגמת ד"ר באבאיב. עם הידע העדכני, הניסיון הקליני הרב והגישה האישית שלו, תוכלו לצפות לשיפור משמעותי במצב האקזמה ברגליים ולהקלה בתסמינים תוך זמן קצר.

כבר בייעוץ הראשוני ד"ר באבאיב יקשיב לכם בקשב רב, יערוך בדיקה מקיפה ויציע תוכנית פעולה מותאמת אישית עם סיכויי הצלחה גבוהים. הוא ישלב את הטכנולוגיות החדשניות והתרופות המובילות, תוך הקפדה על מעקב צמוד ויחס אנושי.

בקליניקה המתקדמת של ד"ר באבאיב תזכו לחווית VIP, תשומת לב קפדנית וצוות מיומן שיתמוך בכם לאורך כל תהליך הטיפול. המטרה – עור רגליים בריא ומאוזן לטווח הארוך.

אל תסבלו מאקזמה ברגליים יותר מהנחוץ – השאירו פרטים בטופס ליצירת קשר ועשו צעד משמעותי לשיפור העור והחזרת הביטחון העצמי כבר עכשיו.

לא בטוחים? קראו את ההמלצות המרגשות ממטופלים לשעבר שכבר נהנים מתוצאות מדהימות.

לידיעה: הכתוב לעיל אינו בגדר המלצה רפואית אישית ואינו מהווה תחליף לחוות דעת מקצועית של רופא מומחה בנוגע למצבך הרפואי הפרטני.