סובלים מיובש, גרד ופריחה על העור? ד"ר מאיר באבאיב, מומחה לרפואת עור ודרמטולוגיה, מציע את הטיפולים המתקדמים והיעילים ביותר באטופיק דרמטיטיס. צרו קשר! 👆

אטופיק דרמטיטיס

המדריך לטיפול יעיל ותחזוקה

ד"ר מאיר באבאיב הוא רופא עור מומחה בעל ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנה בטיפול במגוון רחב של מחלות עור דלקתיות ואלרגיות, ובפרט באטופיק דרמטיטיס. הוא מנהל קליניקה פרטית ומתקדמת לדרמטולוגיה במתחם עזריאלי בחולון, המתמחה בשיטות טיפול חדשניות ולא פולשניות למטופלי VIP, תוך הקפדה על דיסקרטיות מלאה.

כבעל יותר מ-20 תארים והסמכות בינלאומיות בתחום רפואת העור והאסתטיקה הרפואית, ד"ר באבאיב מקפיד להישאר בחזית הידע העדכני והטכנולוגיות המתקדמות ביותר. הוא מרצה בכנסים מובילים ומדריך רופאים מכל העולם. במרפאתו תוכלו ליהנות משירות אישי ומסור ויחס VIP לאורך כל הדרך.

אם גם אתם או ילדיכם סובלים מאדמומיות, גרד, יובש וחידודים אופייניים של אטופיק דרמטיטיס, עליכם לדעת שקיימים היום פתרונות טיפוליים יעילים ובטוחים יותר מבעבר. ד"ר באבאיב ישמח להתאים עבורכם טיפול ממוקד באטופיק דרמטיטיס, עם סיכויי הצלחה גבוהים ותוצאות משביעות רצון, כפי שמעידים המטופלים הרבים והמרוצים במרפאתו.

מהי אטופיק דרמטיטיס (אסטמה/אקזמה של העור)?

אטופיק דרמטיטיס (Atopic Dermatitis), המוכרת גם כאסטמה או אקזמה של העור, היא מחלה דלקתית כרונית של העור, על רקע של תגובה חיסונית מוגזמת ואלרגית. עור החולים באטופיק דרמטיטיס מאופיין ב:

• יובש קיצוני, סדיקה ונטייה לזיהומים
  • גרד עז ומטריד, במיוחד בלילות
  • אדמומיות, פצעונים ממלאים נוזליים
  • התעבות והתגבשות למראה "עור של קשקשת"
  • פגיעה במחסום ההגנה הטבעי של העור

אטופיק דרמטיטיס נפוצה בעיקר בקרב תינוקות, ילדים צעירים ומתבגרים, אך יכולה להימשך או אף להופיע לראשונה בגילאים מבוגרים יותר. החלקים הנגועים כוללים בעיקר את הפנים, הצוואר, הקפלים (מרפקים, ברכיים), כפות הידיים והרגליים.

הגורמים העיקריים למחלה כוללים:

1. נטייה גנטית ומשפחתית – לרוב עם נטייה לאלרגיות, אסתמה או נזלת אלרגית
  2. חוסר בפרוטאין פילגרין בעור התורם ליובש ופגיעות
  3. סביבה אלרגנית – אבק, קרדית האבק, עובש
  4. גורמים מחמירים – זיהומים חיידקיים או ויראליים, מזג אוויר יבש וקר, רחצה ממושכת במים חמים, סבונים אגרסיביים ועוד

אף שאין תרופה קבועה לאטופיק דרמטיטיס, קיים כיום מגוון אפשרויות טיפוליות המאפשרות שליטה טובה במחלה ושיפור ניכר באיכות החיים.

שיטות הטיפול המתקדמות באטופיק דרמטיטיס

בקליניקה של ד"ר באבאיב מוצעות מספר אפשרויות חדשניות לטיפול באטופיק דרמטיטיס, תוך התאמה אישית לגיל, מיקום וחומרת המחלה:

• תכשירים מקומיים נגד דלקת – משחות ותרסיסים מקבוצת הקורטיקוסטרואידים או מעכבי קלצינאורין (כמו פרוטופיק או אלידל) להפחתת דלקת, גרד ואדמומיות. חשוב ליישם לפי הוראות מדויקות של רופא עור להימנעות מתופעות לוואי.
  • מערכות טיפוח וסדרות קוסמצבטיקלס – מוצרים ומשחות המותאמים במיוחד לעור יבש ואטופי, על בסיס קרמידים, שומנים וסרמידים שנועדו לשקם את המחסום ההגנתי הפגום של העור. חשובים גם כאמצעי מניעה של התלקחויות.
  • טיפול פומי ביולוגי – נוגדנים חדשניים כמו דופילומאב (Dupixent) המיועדים לחולים עם אטופיק דרמטיטיס בינונית עד קשה שלא הגיבו לטיפולים מקומיים. הטיפול ניתן בזריקות תת עוריות ויעיל מאוד בהפחתת הגרד והדלקת.
  • טיפול באור – UV טיפול ב- UVB בספקטרום צר (Narrow Band UVB) או PUVA – שילוב של נגזרת פסורלן והקרנה ב- UVB. המטרה היא לדכא את תגובת יתר של מערכת החיסון ולהפחית את חומרת הפריחה. מתאים למקרים נרחבים יותר.
  • חמצן היפרברי – טיפול בתא לחץ עם ריכוז חמצן גבוה שנמצא יעיל בשיפור החלמת העור וחיזוק יכולת ההגנה מפני זיהומים, במיוחד במקרים של אטופיק דרמטיטיס עמיד לטיפולים.
  • הנחיה ושינוי הרגלים – כולל המלצות להפחתת חשיפה לגורמים מחמירים, שמירה על לחות העור וטיפוח נכון, מקלחות קצרות במים פושרים ותזונה אנטי דלקתית. ייעוץ פסיכולוגי להתמודדות עם גרד ולחץ נפשי.

ד"ר באבאיב ידאג לערוך לכם בדיקה מקיפה, לזהות את הגורמים למחלה ולהמליץ על תוכנית טיפול אישית עם מעקב צמוד להערכת התגובה והתאמת הטיפול המיטבי עבורכם. המטרה תהיה לזכות בעור בריא, נטול גרד ולאפשר שגרת חיים איכותית ככל האפשר.

9 עובדות מעניינות על אטופיק דרמטיטיס שכדאי להכיר

1. כ-15%-20% מהילדים וכ-3% מהמבוגרים סובלים מאטופיק דרמטיטיס בשלב כלשהו בחייהם.
  2. במרבית המקרים התסמינים מתחילים בגיל הינקות ונוטים להשתפר עם הגיל, אך כ-10% סובלים מהמחלה בבגרות.
  3. הסבירות שילד יפתח אטופיק דרמטיטיס נעה בין 40% ל-60% אם להורה אחד או לשניהם יש נטייה אטופית.
  4. כ-30% מהסובלים מאטופיק דרמטיטיס יפתחו גם אסתמה או אלרגיות עונתיות.
  5. גרד כרוני באטופיק דרמטיטיס קשור להפרעות שינה, חרדה ודיכאון ופוגע משמעותית באיכות החיים.
  6. נמצא שחלב אם הוא גורם מגן נגד אטופיק דרמטיטיס וכי הנקה עשויה להפחית את הסיכון לפתח את המחלה.
  7. סטרס נפשי מהווה טריגר משמעותי להופעת תסמינים של אטופיק דרמטיטיס ומחמיר התלקחויות.
  8. שמירה על לחות העור (מעל 30%) שומרת על תפקוד תקין של החסם העורי.
  9. מדי שנה מאובחנים בארה"ב כ-27 מיליון מקרים חדשים של אטופיק דרמטיטיס.

ליווי אישי ומסור של רופא עור מומחה – הדרך שלכם לשליטה באטופיק דרמטיטיס

אם אתם או ילדיכם סובלים מאסטמה/אקזמה של העור, אין לכם מה להתבייש או להסתיר. עם ליווי מקצועי של רופא עור מומחה כמו ד"ר באבאיב, ניתן לשפר משמעותית את מראה העור ולצמצם את התסמינים המציקים.

כבר בייעוץ הראשוני, ד"ר באבאיב ינתח את הגורמים למחלה, ימליץ על בדיקות משלימות במידת הצורך ויתאים עבורכם תוכנית טיפול אישית ויעילה, המבוססת על הטכנולוגיות והתרופות המתקדמות ביותר בתחום.

בקליניקה החדשנית של ד"ר באבאיב תיהנו מיחס אישי ומכל הפינוקים, לצד צוות מיומן ומסור שילווה אתכם לאורך כל הדרך – תוך מתן מענה מקצועי לכל שאלה או סוגיה שתתעורר.

אל תתנו לאטופיק דרמטיטיס לגנוב לכם את ההנאה מהחיים – השאירו פרטים ליצירת קשר בטופס התחתון, ותוכלו להתחיל במסע לעבר עור נקי וחלק יותר כבר היום!

אם לא די בזה – קראו את ההמלצות החמות ממטופלים מרוצים שכבר משתפים איתנו פעולה.

*שימו לב – הכתוב לעיל הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי אישי מול רופא מומחה ד"ר מאיר באבאיב.