סובלים משלבקת חוגרת? ד"ר מאיר באבאיב, מומחה לדרמטולוגיה, מציע את הטיפולים המתקדמים והיעילים ביותר במחלה. צרו קשר! 👆

שלבקת חוגרת

אבחון וטיפול יעיל עם מומחה

ד"ר מאיר באבאיב הוא רופא עור מומחה בעל ניסיון קליני נרחב של מעל 15 שנה בטיפול במגוון רחב של מחלות ובעיות עור, ובפרט בשלבקת חוגרת. הוא מנהל קליניקה פרטית ומתקדמת במתחם עזריאלי לעסקים בחולון, המתמחה בפתרונות טיפוליים חדשניים ולא פולשניים ללקוחות VIP, תוך הקפדה על דיסקרטיות מלאה.

כבעל למעלה מ-20 תעודות הסמכה והשתלמויות בתחום הדרמטולוגיה והאסתטיקה הרפואית, ד"ר באבאיב מקפיד להתעדכן בחידושים הטכנולוגיים האחרונים בתחום. הוא משמש כמרצה בכנסים מדעיים יוקרתיים בארץ ובעולם ונחשב לסמכות עולמית.

אם גם אתם חווים תסמינים מטרידים של שלבקת חוגרת כמו כאב עז, גרד, פריחה ושלפוחיות באזור עצבי מסוים בגוף, אתם לא חייבים להמשיך לסבול. בקליניקה של ד"ר באבאיב תוכלו ליהנות מאבחון מדויק ותוכנית טיפול אישית המותאמת במיוחד עבורכם, עם סיכויי הצלחה גבוהים מאוד.

מהי שלבקת חוגרת ומהן הסיבות להופעתה?

שלבקת חוגרת (Herpes Zoster), הידועה בכינויה "גבחת יונה", היא זיהום נגיפי המתפתח כתוצאה מהתעוררות מחדש של נגיף האבעבועות הרוח (Varicella Zoster Virus) שנותר רדום בתאי העצב מאז אירוע האבעבועות בילדות.

נגיף זה חוזר לפעילות לרוב בקרב בני 50 ומעלה, על רקע ירידה ביכולת מערכת החיסון לשלוט בו. גורמים נוספים שעלולים לעורר שלבקת חוגרת כוללים:

1. מצבי דחק, מתח ולחץ משמעותיים
  2. מחלות כרוניות כמו סוכרת או מחלות ראומטיות
  3. שימוש בתרופות המדכאות את מערכת החיסון (סטרואידים, כימותרפיה)
  4. טראומה או פציעה באזור עצבי ספציפי בגוף
  5. מחלות המדכאות את מערכת החיסון כמו איידס או לימפומה

התסמינים האופייניים לשלבקת חוגרת מופיעים לאורך אזור עצבי (דרמטום) מסוים בגוף, ולרוב בצד אחד בלבד:

• כאב חד, עקצוץ וצריבה באזור הנגוע
  • אודם עורי ופריחה של שלפוחיות נוזליות
  • גרד מתמשך ותחושת רגישות עצבית
  • חום, כאבי ראש וחולשה כללית

המחלה חולפת לרוב תוך כ-4 שבועות, אך לעתים התופעות נמשכות לאורך זמן ואף מותירות צלקות או כאב נוירופתי ממושך (Postherpetic neuralgia). טיפול מהיר הוא קריטי למניעת סיבוכים ולזירוז ההחלמה.

הטיפולים המתקדמים בשלבקת חוגרת

בקליניקה של ד"ר באבאיב קיים מגוון רחב של שיטות טיפול עדכניות בשלבקת חוגרת, המותאמות באופן אישי לכל מטופל בהתאם לחומרת ההתפרצות ושלב המחלה:

• תרופות אנטי ויראליות – כמו אציקלוביר (זוביריקס) או ואלציקלוביר (ולטרקס) במינון מותאם, במטרה לדכא את שכפול הנגיף ולהפחית את התסמינים ומשך המחלה. חשוב להתחיל את הטיפול בתרופות תוך 72 שעות מהופעת התסמינים.
  • טיפול בכאב – שילוב של תרופות מקבוצת NSAID's, אופיואידים חלשים או קריאמים המכילים לידוקאין נגד הכאב העצבי המציק. במקרים קשים במיוחד ניתן יהיה לשלב גם תרופות נוגדות דיכאון או פרכוסים.
  • טיפול בפצעים – מריחת קרמים מרגיעים ומונעי גירוי על הפריחה והשלפוחיות, כמו קלנדולה, אלוורה או אף קורטיזון במקרים חמורים. השאיפה היא למנוע זיהומים, לשפר את מראה העור ולצמצם כאב וגרד.
  • טיפולי לייזר – טיפול בלייזר PDL (Pulsed Dye Laser) או לייזר V-beam להקלה מיידית וממוקדת על הכאב, הגרד והפריחה. הלייזר מציע אלטרנטיבה בטוחה ויעילה כשתרופות סיסטמיות אינן אפשריות או מועילות.
  • פיזיותרפיה ושיקום – במצבים של הגבלת תנועה או נוקשות עקב הכאב בשלבקת חוגרת, טיפול פיזיותרפי הכולל מתיחות, התעמלות ודיקור יכול להקל ולסייע בשחרור השרירים והמפרקים. בנוסף, יעילות גם תרגילי נשימה ודמיון מודרך להפחתת הכאב ולהרפיה.
  • טיפולים משולבים – בהרבה מקרים של שלבקת חוגרת נדרשת גישה משולבת של מספר שיטות טיפול – תרופתי, אנטי דלקתי וסימפטומטי – כדי להגיע לתוצאות אופטימליות ולמזער את הסיכון לסיבוכים ארוכי טווח כמו פוסט־הרפטיק נוירלגיה.

ד"ר באבאיב ידאג לאבחן אתכם בצורה מדויקת, להתאים עבורכם טיפול ממוקד המשלב בין האופציות השונות ולעקוב מקרוב אחר תגובתכם לטיפול, כאשר המטרה היא להביא להקלה משמעותית ולהחלמה מלאה בזמן הקצר ביותר האפשרי.

10 עובדות חשובות שכדאי לדעת על שלבקת חוגרת

1. כשליש מהאנשים יפתחו שלבקת חוגרת במהלך חייהם – הסיכון עולה עם הגיל.
  2. השלבקת החוגרת יכולה להופיע בכל חלק בגוף, אך לרוב נוטה להופיע בבטן ובגב.
  3. הרפס זוסטר (ההרפס של גבחת החגורה) הוא מדבק רק ליחידים שלא פיתחו אבעבועות בילדותם.
  4. כאשר שלבקת חוגרת מערבת את העין או האוזן – הטיפול חייב להתבצע דחוף ע"י רופא עיניים או א.א.ג.
  5. נשים הרות שמעולם לא חלו באבעבועות ונחשפו לשלבקת חוגרת זקוקות לאבחון וטיפול מיוחד.
  6. כ-20% מהחולים בשלבקת חוגרת יפתחו בהמשך נוירלגיה פוסט-הרפטית כרונית.
  7. מי שסובלים מסוכרת, HIV או מחלות אוטואימוניות הם בסיכון מוגבר לפתח שלבקת חוגרת.
  8. במקרים נדירים, הרפס זוסטר יכול לגרום לדלקת קרום המוח או שיתוק פנים (תסמונת רמזי האנט).
  9. חיסון נגד אבעבועות רוח עשוי להפחית את הסיכון לפיתוח שלבקת חוגרת בעתיד.
  10. קיים חיסון ספציפי נגד שלבקת חוגרת בשם Shingrix, המומלץ לכל מי שמעל גיל 50.

קבלו ליווי מקצועי בדרך להחלמה מהירה משלבקת חוגרת

אין סיבה להמשיך לסבול מהכאב, הגרד והסבל הכרוכים בשלבקת חוגרת. בהנחיה מקצועית של דרמטולוג מומחה כמו ד"ר באבאיב, ניתן לקבל אבחנה מדויקת, תוכנית טיפול אישית וסיכוי גבוה להחלמה מהירה – גם מהצורות החמורות של המחלה.

אל תתביישו לבקש עזרה! הקליניקה של ד"ר באבאיב מציעה לכם שירות VIP, טכנולוגיות טיפול חדשניות וצוות אנושי ואכפתי. השאירו פרטים עוד היום לתיאום ייעוץ ובואו להתחיל את מסע ההחלמה שלכם משלבקת חוגרת.

בינתיים, אתם מוזמנים לקרוא את ההמלצות החמות ממטופלים שכבר עברו את התהליך בהצלחה ונהנו מהתוצאות המצוינות.

תזכורת: הכתוב לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ד"ר מאיר באבאיב. רק דרמטולוג מוסמך יוכל להציע אבחון וטיפול מדויקים לבעיה הרפואית הספציפית שלכם.